Of islands and adventures - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Mariek - WaarBenJij.nu Of islands and adventures - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Mariek - WaarBenJij.nu

Of islands and adventures

Blijf op de hoogte en volg Mariek

06 Februari 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Wat een diversiteit in de culturele lappendeken van Zuid-Oost Azie. En hoe anders dan India. De riskha's hebben plaatsgemaakt voor tuktuks. De stoffige stalletjes langs de weg voor hippe nightmarkets. De chaotische Indiase steden met het geduw in de bussen voor het supersonische, strakke Bangkok, waar de Thai netjes in de rij staan voor de skytrain. Mijn geliefde curries, aloo palak en dosa's zijn verruild voor fried vegetables en noodles (en helaas veel minder keus als vegetariër). Van mijn vriendinnetje Fianne in Bangkok mag ik mijn "hippiebroeken" niet meer aan, dus in de stad worden mijn voeten in hippe hakken gepropt en hijs ik me in zwierige jurkjes. Maaaar ik ben hier nog steeds "meneer" in de ogen van de lokals (yes sir, what do you want?).

Hier 1,5 maand in een notendop.. Na de drukke hoofdstad ben ik rechtstreeks gevlucht naar Chiang Mai, cultural darling van Thailand, met haar musea, heerlijke eten, tempels en prachtige natuur. Hier kon ik een trekking natuurlijk niet overslaan, dwars door de bergen inclusief kampvuur, overnachting in een tribe village en een kajak-tocht. Een absolute must-do in Azie is het huren van een scootertje. Mijn scootertje bracht me langs de watervallen rondom het hippiedorpje Pai. Maar de echte verdieping van mijn reis heb ik te danken aan de gezonde levensstijl en verworven wijsheden tijdens een retraite in het boeddhistische klooster Suan Mokkh. Tien dagen meditatie, yoga en heerlijk vegetarisch eten in de prachtige Thaise jungle. Toe aan meer natuur spreidde ik mijn vleugeltjes en vloog ik eilandhoppend over Thaise, Maleisische en Cambodjaanse paradijsjes.

Belevenissen op deze eilanden? De laatste boot nemen naar een eiland zonder te weten of er überhaupt een hostel te vinden is (en al bereid zijn eventueel op het strand te slapen). Opstaan voor de zon opkomt om in het water lichtgevende plankton te zien (zie Life of Pi voor de liefhebbers). Mijn angst overwinnen voor het diepblauw van de oceaan, in een snorkelsessie boven het koraal van het praktisch onbewoonde Bamboo Island. And more to come.. Mijn beste vriend Lonely Planet vertelt me dat er nog veel te ontdekken valt. Op naar Angkor, op naar Vietnam!

  • 06 Februari 2014 - 14:59

    Tasmara:

    Wat een geweldige story om te lezen! De dingen die je meemaakt, geweldig! you make me Proud! En ook een beetje jaloers, wauw, jij komt in zoveel verschillende avonturen terecht! Lieve Mariek, volg je gevoel, pak iedere kans en geniet van al het bijzondere dat het verre oosten te bieden heeft! Veel liefs, Tasmara

  • 07 Februari 2014 - 11:32

    Carla :

    Lieverd! Wat een belevenissen weer. Jij reist sneller van land tot land, dan wij naar Hoorn of Amsterdam... daar gaat heel wat planning aan vooraf. Fijn dat je zo geniet. Hier gaat alles goed, druk bezig met buigen en strekken om knie in gareel te krijgen. Tot gauw xx

  • 09 Februari 2014 - 09:53

    Annabelle En Mama:

    Heey Marieke, wat een leuk verslag! We hebben de foto's bekeken en wat een mooie omgeving.
    Wellicht onder ga je ook veel tegenslagen maar dan is het belangrijk altijd positief te blijven. En het hoort er ook bij natuurlijk, daar wordt je sterk van net als een boterham met pindakaas. En jij bent een kanjer, maar dat weet je zelf ook wel natuurlijk! We horen snel van je, dikke kus.

  • 11 Februari 2014 - 20:31

    Fi:

    Wat schrijf jii ontzettend lekker...ik zou de krant even waarschuwen als ik jou. Wij hebben de preview!

  • 06 Juli 2014 - 13:35

    Sanne:

    Marieke!

    Wat gaaf om jou blog zo te lezen, je foto's te bekijken. Je bent een echte levensgenieter! Mooi om te mogen zien bij je,
    November hoop ik mijn reis naar India te maken,
    Het is een fascinerend land, maar om dit echt te begrijpen moet je er denk ik een keer geweest zijn..
    Jij kan hierover mee praten;)

    Heel veel liefs

    Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

India and beyond!

Op naar het Verre Oosten!

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2014

Of islands and adventures

07 December 2013

Holy cow!

28 November 2013

Echte meisjes in Kumily

28 November 2013

De romantiek van het muskietennet

24 Oktober 2013

India and beyond
Mariek

Actief sinds 05 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1012
Totaal aantal bezoekers 3444

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 15 Februari 2013

India and beyond!

Landen bezocht: